فاطمهفاطمه، تا این لحظه: 16 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره

بهار

خاطرات چیز هایی هستن که هیچ وقت نمیتوان آن ها را فراموش کرد چون در فراموش نشدنی ترین جای ذهن ما هستند

مراسم آخر صفر

1391/10/22 11:40
نویسنده : fateme
533 بازدید
اشتراک گذاری

مسجد غریب یکی از مساجد قدیم شهر می باشد که در یکی از چهار محله قدیم بوشهر(کوتی ، شنبدی ، دهدشتی و بهبهانی ) است .

روز 27 صفر مراسمی برگزار می کنن که من دو ساله که به این مراسم می رم.

دوسال پیش من یه مشکلی برام پیش اومد که در بیمارستان بستری شدم . یادمه اول ماه صفر بود . خیلی حالم بد بود و وقتی بستری شدم تا شب نفهمیدم چه اتفاقاتی افتاده . فقط می دیدم که همه ی خانواده ام بالای سرم هستن و چشماشون قرمز و هر چند ساعتی  یکبار ازم خون می گرفتن و می بردن برای آزمایش .

اون موقع یکی از دوستام اومده بود بیمارستان پیشم و دیده بود که حالم خیلی بده منو نذر کرده بود که خوب بشم و منو به این مراسم ببره . بعد از پنج روز خدا منو دوباره به این دنیا برگردوند . دوستم نذرش رو ادا کرد .

روز 27 صفر سال89 من با دوستم که پارچه سبز خریده بود رفتیم مسجد غریب . مراسم عزاداری و سینه زنی داشتن. با خودم قرار گذاشتم که هر سال به این مراسم برم . امسال هم حلوا درست کردم و ساعت سه و نیم با دوستم و فاطمه رفتیم مسجد.

گهواره علی اصغر داشتند آخر مراسم همه بلند شدن و سینه زدند و از گهواره علی اصغر رو بیرون آوردن ( عروسکی بود که دور اونو پارچه سبز پوشانده بودن ) می گفتن خیلیا با نیت صاف دعا می کنن و حاجت می گیرن . دوست منم برام نیت کرده بود و من شفا پیدا کرده بودم .

برای اونایی که بچه ندارن خیلی دعا کردم مخصوصا" برای دوست خوبم .....که امیدوارم هر چه زودتر صاحب اولاد بشه . خانمایی که اونجا بودن علی اصغر رو تو بغل می گرفتن و نیت می کردن . و همه سعی می کردن خودشون رو به اون برسونن و فقط دست بهش بزنن.

خدایا هر کسی هر حاجتی داره حاجتش رو برآورده کن. همه ی مریضا رو شفا بده و هیچ کس رو به درگاهت نا امید نکن.

چند تا عکس گرفتم ولی چون همه اش تکون می خوردن خوب نشد ولی براتون می ذارم.

روز 28 صفر روز وفات پیغمبر (ص) این چهار محل با هم جمع می شن از کنار دریا تا فلکه ششم بهمن (دوستای بوشهریم می دونن کجا رو می گم) همه تابوت پیغمبر درست می کنن و سینه می زنن و عزادرای می کنن .البته مسجد محله خودمون هم این مراسم رو بر گزار می کنه امروز اگه رفتم چهار محل براتون از مراسم عکس می گیرم و اگر هم نرفتم از مراسم مسجد خودمون براتون عکس می ذارم.

دوستای گلم دائمی و همه ساله باشید(مورواتون همه سال)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان ریحان عسلی
22 دی 91 12:35
سلام
اول مو که عمرا او چهار محل بفهموم کجان
تا حالا نشنیده بیدوم همچین مراسمی در هر صورت نذرتون قبول باشه و مرواتون همه ی سال
حالا اگه خواستی بگو مریضیت چه بیده ؟


تو خو انگار بچه ی بوشهر نیسی . تا حالا بازار نرفتی؟
بازار صفا نرفتی؟ قسمت طلا فروشیا بلد نیسی؟
خو همو خیابونوکو سیش می گن ششم بهمن.
دو طرف ششم بهمن هم چهار محل شهرن دوتاش سمت عباس علین دوتا شم طرف دریان.
بخدا با ای کارات شک داروم بچه ی بوشهر باشی.
مریم که بچه ی بنه گزن همه ی بوشهر بلدن ولی تو نه.
مریم--------❤
22 دی 91 13:39
برای ما هم دعا کنین


محتاجم به دعایت عزیزم.
مریم--------❤
23 دی 91 15:22
خصوصی
مریم--------❤
23 دی 91 15:25
تیک خصوصیش یادم رفت
علی
23 دی 91 16:16
ایشالله خدا همه حاجت هارو روا کنه ایشالله به اون دوستتونم یه فرزند صالح و سالم بده ایشالله شما هم دیگه مریض نشین راستی خط اول رو که خوندم صفا کردم برای اون می باشد ی که نوشتین خیلی کتابی شده دقت کنین راستی یعنی چی یه مسجد در چهانا محله هست من اینو نگرفتم
علی
23 دی 91 16:19
مرواتون همه ی سال خاله این یعنی چی؟ زیر نویس کنین جاهای که زبان اصلیه
علی
23 دی 91 16:20
لذت میبرم هرجا میرن عکس میگیرین مرسی
علی
23 دی 91 22:32
حالا که اومدین ومنم هستم جواب این چند تاسوال بالا رو که پرسیدمو بدین لطفا
علی
23 دی 91 22:41
مرواتون همه ی سال این یعنی چی؟ تا حالا نشنیدم
مادر کوثر
25 دی 91 8:59
خیلی جالب نوشتی مامانی آفرین. خیلی دوست داشتم و خوشم اومد. انشالله همیشه سلامت و شاد باشید فاطمه جونو ببوسید
خاله جون
25 دی 91 15:36
التماس دعا


محتاجم به دعاتون
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بهار می باشد