فاطمهفاطمه، تا این لحظه: 16 سال و 1 ماه و 26 روز سن داره

بهار

خاطرات چیز هایی هستن که هیچ وقت نمیتوان آن ها را فراموش کرد چون در فراموش نشدنی ترین جای ذهن ما هستند

لگیمات

1391/5/10 1:45
نویسنده : fateme
597 بازدید
اشتراک گذاری

الان می خوام برم برای افطاری لگیمات درست کنم.

دستورش رو مامان علی خوشتیپ مامان و بابا بهم داده .ازتوی آشپزخونه مجازی .

دستش درد نکنه از همین جا ازش تشکر میکنم .

حالا میرم درست می کنم بعد عکسش رو براتون می ذارم البته مایه اش رو از قبل درست کردم میخوام برم تو روغن سرخش کنم.

درمورد لگیمات: لگیمات یه نوع شیرینی است که مخصوص منطقه جنوب کشوره البته  عربها این شیرینی رو درست می کنن. ما قبلنا  یه همسایه عرب داشتیم توی ماه رمضان وقتی لگیمات درست می کردن برای ما می اوردن خیلی دوست داشتم خودم یاد بگیرم . حالا امروز درست می کنم ببینم چطوری میشه .چشمک

طبق دستوری که مامان علی جون داده بودن من درست کردم ولی خیلی خشک در اومد اون لگیماتی که من خورده بودم خیلی نرم بود  حالا نمی دونم  اشکال از کجابوده .البته امشب که رفته بودم مسجد به یه خانمی که عرب بود گفتم من لگیمات درست کردم خیلی خشک در اومده اون بهم گفت باید مثل بامیه بشه اگه اونجوری بوده درسته حالا نمی دونم شاید چندنوع دستور پخت داشته باشه.ولی مامان علی جون بازم ازتون ممنونم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مسافران آسمانی
9 مرداد 91 22:03
سلام به مامانی و فاطمه جونی
خوبین..؟
انشاالله که خوشمزه میشه ، جای ما هم بخورید و نوش جونتون ، راستی حتما عکسشو هم بذارید...


سلام عزیزم چه عجب پیداتون شد من مرتب بهتون سر می زدم ولی خبری از شما نبود . خوشحالم دوباره اومدین.
لگیماتم خوب نشد نمی دونم اشکال از چی بوده با مامان علی جون در میون گذاشتم تا بهم جواب بده .
عسلی
10 مرداد 91 14:53
لگیمات چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با خرما درست میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟دستورشو من هم بده


برو به آشپزخونه مجازی اونجا دستورش نوشته. ازوب خودم میتونی بری.
مامان ریحان عسلی
11 مرداد 91 0:32
سلاممممممممممم مونم دیشو درست کردم خیلی خوشمزن نه تو هم با قاشق مایه اش رختی تو روغن؟
مامان علي خوشتيپ
11 مرداد 91 17:11
سلام عزيزم.ممنون بابت تشكر من فقط پستشو گذاشتم.طرز تهيه و عكساشو دوستم بهم داد.متاسفانه من خودم هنوز موفق به درست كردنش نشدم
ولي ديروز عكس لگيمات شما رو نشونش دادم.دستور رو كمي تغيير داد.بايد چند ساعت به خمير استراحت بدي و روغن بايد حتما داغ باشه.ببخشيد البته ...
البته همانطور كه گفتم دستوراي زيادي براي لگيمات هست نوع سه آرد و دو آرد و... ولي اين دستور از همه راحتتره و نرم هم ميشه.



سلام مرسی از اینکه به من سر زدید عزیزم.
درموردلگیمات به خمیر استراحت داده بودم خمیرم کاملا" پف کرده بود و روغن هم داغ بود .حالادوباره امتحانش می کنم .بدنیست آخرش یاد میگیرم.




niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بهار می باشد